Vad har Vänsterpartiet Hässelby-Vällingby gjort det senaste året?

Det är många som frågar vad vi gör mellan valen. Om sanningen ska fram har vår partiförening varit väldigt aktiv med att träffa väljare och kampanja för det vi tror på även när det inte är val. Det är självklart för oss. Politiken behöver förankras hos oss som bor i Hässelby och Vällingby. Vi är för en politik som gror nära oss, av Hässelbybor och Vällingbybor för Hässelbybor och Vällingbybor.

2018 har varit väldigt händelsefullt för vår förening. För det första har vi fått väldigt många nya medlemmar. Vi har rekordmånga medlemmar och haft rekordmånga aktiva på möten. Vi har även haft torgmöten i Vällingby flera gånger, men delat ut flygblad om våra kampanjer för ett bättre Stockholm. Vi var även representerat Hässelby och Vällingby på Vänsterpartiets kongress och hade medlemmar som var där och argumenterade för en motion presenterade där. Såklart fanns vi också med i förstamajtåget.

Nu har vi i snart en månad dagligen träffat väljare i vår valstuga i Vällingby och vårt valtält i Hässelby Gård. Kom gärna förbi sista dagarna inför valet för att ställa frågor och ta valbroschyrer. Ni kommer även kunna se våra fina valaffischer runt om i Hässelby och Vällingby.

Kom även ihåg att vi har en Facebooksida där vi ständigt lägger upp en massa bilder och nya inlägg! https://www.facebook.com/VansterpartietHasselbyVallingby/

Kom mer oss! Vi har planer på ännu fler aktiviteter och gräsrotsorganisering efter valet. Vi kommer växa mer, för vi vet att samhället måste alltid förvandlas nerifrån och upp.

“Ett Hässelby-Vällingby för alla, inte bara de rikaste.” Nu vinner vi valet!